HTML

tündibündi alkot...

Friss topikok

Linkblog

2010.07.01. 17:59 tuendike

Sült kolbász sörös hagymaszósszal

 

A fiúk itthon nagy sörrajongók, így szépen, lassan és észrevétlenül én is kedvelővé váltam. Tanulmányi látogatást is tettünk tavaly Plzenben és csak a stílusosság kedvéért útközben Hrabaltól a Sörgyári capriccio-t hallgattuk Für Anikóval és Kernnel. Na ez azért nem volt rossz! Csináljátok ti is utánunk, szívből tudom ajánlani a sörösöknek, örök emlék.

A sörgyár egyébként egyszerűen szuper. SAB Millerék megvették őket anno, úgyhogy a sörtúra gyülekezőpontján egy kiállítás szemlélteti a birodalom gyöngyszemeit: mi magyarok is képviseltetjük magunkat, ott áll a vitrinben a teljes Dreher sorozat. Természetesen a túra végén betértünk a sörgyár vendéglőjébe szomjunkat oltani és valami söröset "bekapni".

No, olyan finomat sikerült beválasztanom, hogy evés közben egyfolytában azt analizáltam, hogy vajon miből mennyi lehet benne és ott a helyszínen elhatároztam, hogy ezt otthon elkészítem, ha törik, ha szakad.

Sikerült. Így hát megosztom veletek a receptet.

Sült kolbász sörös hagymaszósszal

3 db nagy vöröshagyma

  • 3 db nagy lilahagyma
  • 3 dl barna sör (erős, testes, jófajta - én Bernard-dal készítem)
  • 1 teáskanál jófajta mustár
  • 1 teáskanál barnacukor
  • 1 evőkanál ketchup
  • 1 maggi szósz kocka
  • 1 kiskanál Worchester szósz
  • olaj 

A hagymát felkarikázom és olajon elkezdem párolni. Amikor már pirulgat felöntöm sörrel és a hozzávalókat szép sorjában beleteszem. Fedő alatt, időnként kevergetve párolom, sűrítem kb. 15-20 percig. Majd amikor már jó kis puha a hagyma, leveszem a fedőt, és hagyom, hogy az addig elég ütős sörös buké kicsit tovaillanjon. Ez kb 3 perc. Addig a jófajta sütnivaló kolbászt (én a nem paprikás, ún. fehér ill. nürnbergi fajtát ajánlanám) szépen megsütöm és a kész szószban még 1-2 percig - csak hogy összebarátkozzanak - összeforralom.

Hmmm... Barnakenyérrel és finom hűs barnasörrel valami mennyei.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://tundibundi.blog.hu/api/trackback/id/tr312123608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása